فروشگاه اينترنتي فرش فروشگاه اينترنتي فرش .

فروشگاه اينترنتي فرش

ويژگي‌هاي كليدي در خريد جاروبرقي (بخش اول)

عيد در راه است و يكي از كارهاي مهمي كه پيش رو داريم خانه تكاني است. اين يك رسم قديمي در بين مردم ايران زمين است كه با نو شدن سال همه چيز را نو و تميز مي كنند و غبارهاي قديمي را از بين مي برند. جاروبرقي يكي از وسايل ضروري براي تميز كردن خانه است كه شايد نظافت بدون آن كار راحتي نباشد. اين وسيله برقي در حالي كه به انجام امور سرعت مي بخشد از قدرت خوبي برخوردار است و مي تواند مانند يك دستيار كمكي عمل كند.

شايد در زمان‌هاي قديم كه جاروبرقي‌ها پا به عرصه لوازم خانگي گذاشته بودند به اندازه امروز محبوبيت نداشتند و تنها وسايل برقي پر مصرف و بزرگ محسوب مي شدند و خانواده‌ها جاروهاي دستي را بيشتر مي پسنديدند اما امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي، آن‌ها به وسايل هوشمند در ابعاد كوچك و مدل‌هاي متنوع تبديل شده اند و مي توانند جايگزين خوبي براي روش‌هاي سنتي باشند.

مهم‌‌ترين بخش جاروبرقي قدرت مكش آن است

قدرت مكش جاروبرقي در تميز كردن آن بسيار تاثير دارد و مي توان گفت يكي از مهم‌‌ترين ويژگي‌هاي خريد جاروبرقيخوب، محسوب مي شود. قدرت مكش با قدرت موتور ارتباط مستقيمي دارد در واقع هر چقدر قدرت موتور جاروبرقيبيشتر باشد قدرت مكش آن نيز بيشتر مي شود. براي اين منظور بايد به قدرت موتور اين وسيله بسيار اهميت دهيد كه با واحد وات اندازه گيري مي شود و‌ معمولا عدد آن روي جاروبرقي‌ها درج مي شود. البته قدرت مكش اكثر جاروبرقي‌ها با توجه به سطح استفاده مثلا فرش، مبل و … قابل تنظيم است حتي با توجه به استفاده‌هاي مختلف براي هر كدام سري مخصوصي وجود دارد. نكته اي كه نبايد فراموش كنيد اين است كه ارتفاع لوله‌ها، خرطومي و … نيز در قدرت مكش جاروبرقي‌ها تاثير گذارند به همين دليل براي تست آن لوله‌ها را به جارو وصل كنيد و بعد قدرت مكش آن را بسنجيد.

وزن و ابعاد جاروبرقي

جاروبرقي

هرچقدر كه قدرت مكش در جاروبرقي‌ها اهميت دارد به همان اندازه نيز ابعاد و وزن آن مهم است. جاروبرقي جزء وسايلي است كه بايد بتوان به راحتي آن را جابه‌جا كرد تا در تمام نقاط منزل قابل استفاده باشد به همين دليل تمام آن‌ها چرخ دار تعبيه مي شوند تا جابه‌جايي راحتي داشته باشند. اما اين موضوع به وزن و ابعاد آن‌ها نيز مرتبط مي شود در غير اين صورت جابه‌جايي يا بلند كردن آن‌ها از روي چارچوب درب‌ها كارسختي مي شود و به مرور زمان ممكن است باعث آسيب‌هاي جدي در كمر و پا شود.

چند نكته كه بايد در يك جاروبرقي خوب رعايت شود

  • از آنجايي كه جاروبرقي‌ها يكي از وسايل پركاربرد هستند بايد طراحي مناسبي داشته باشند تا در حين كار، قدرت مانور حركتي زيادي داشته باشند چون مدام جابه‌جا مي شوند به همين دليل لوله خرطومي آن‌ها معمولا قابليت چرخش ۳۶۰ درجه دارد.
  • همين طور تمام آن‌ها بايد مجهز به سيم جمع كن باشند و كليد خاموش و روشن كردن آن در جايي قرار داشته باشد كه به راحتي بتوان از آن استفاده كرد.
  • طول كابل برق آن بايد به اندازه كافي بلند طراحي شده باشد تا در فضاي يك اتاق نياز نباشد از چند پريز استفاده شود.
  • جاروبرقي‌ها با قدرت‌هاي مكش متفاوت براي تميزكردن فرش، سراميك،‌ مبلمان و … طراحي شده اند و متناسب با اين كارايي‌ها سري‌هاي مخصوصي نيز دارند حتي در برخي از آن‌ها برس‌هايي براي تميز كردن موي حيوانات نيز تعبيه شده است.
  • بهتر است از جاروبرقي‌هايي با لوله‌هاي قابل تنظيم استفاده كنيد تا بتوانيد آن را متناسب با قدتان تنظيم كنيد در غير اين صورت مجبوريد بيش از حد خم شويد كه اين موضوع به سلامت بدن آسيب مي رساند.

جاروبرقي‌هاي پر سر و صدا

جاروبرقي

شايد اين موضوع مشكل شما هم باشد كه صداي جاروبرقي تان اينقدر بلند است كه ديگر هيچ صدايي به گوش نمي رسد اما خوشبختانه در نسل‌ جديد جاروبرقي، اين مشكل حل شده و تا حد زيادي صداي آزار دهنده آن كاهش پيدا كرده و با آرامش بيشتري مي توان از آن استفاده كرد.

مصرف انرژي

در آخر بايد اضافه كنيم يك ‌‌‌‌جاروبرقي خوب تمام ويژگي‌‌‌‌ها را دارد و تنها يك ويژگي آن بررسي نمي شود. همين طور در خريد ‌‌‌‌جاروبرقي بايد علاوه بر موارد فوق مصرف انرژي آن را نيز بررسي كنيد كه در نهايت متحمل هزينه اضافي نشويد.

 


برچسب: بهترين جاروبرقي، خريد جاروبرقي، لوازم خانگي، لوازم برقي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۴۷:۳۲ توسط:imerdas موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :