فروشگاه اينترنتي فرش فروشگاه اينترنتي فرش .

فروشگاه اينترنتي فرش

شناخت الياف مصنوعي در نخ‌هاي كاموايي

با مدرن شدن سبك زندگي، افراد سعي دارند تا در زمان بيشتر صرفه جويي كنند و كارهاي خود را به ماشين‌ها بسپارند. الياف مصنوعي در اين راستا بسيار حائز اهميت هستند چرا كه در برابر استفاده از ماشين لباسشويي مقاوم هستند و همين موضوع مي تواند يكي از دلايل محبوبيت آن‌ها باشد. به همين دليل در توليد انواع نخ كاموايي نيز علاوه بر الياف طبيعي از الياف مصنوعي مانند اكروليك، نايلون و … نيز استفاده مي شود. اين الياف در مقايسه با نمونه‌هاي طبيعي خود در صنعت نساجي ارزان‌تر هستند كه به همين دليل مورد استقبال بيشتري قرار مي گيرند.

الياف آكروليك

  • انواع نخ اكروليك از مشتقات نفت هستند و وزن كمي دارند از طرفي آن‌ها حالتي شبيه به پشم دارند و گرم هستند. عمر طولاني،‌ ثبات در برابر شست و شو، مقاومت در برابر حرارت و البته هزينه پايين‌تر نسبت به الياف طبيعي از ويژگي‌هايي است كه آن‌ها را محبوب كرده است.
  • نخ اكروليك به دليل تنوع بالاي رنگي در كاموا‌ها زياد مورد استفاده قرار مي گيرد.

الياف نايلون

  • نخ‌هاي توليد شده از الياف نايلون مقاومت خوبي در برابر كشش و در عين حال تنوع رنگي زيادي دارند. نخنايلوني از نظر ظاهري براق بوده و گاهي با نخ‌هاي ابريشمي اشتباه گرفته مي شوند.
  • اين نخ‌ها يكي از پركاربردترين‌ها در صنعت نساجي هستند چون در برابر چروك شدن،‌ سايش، مواد اسيدي و بازي بسيار مقاوم هستند.

الياف ابريشم مصنوعي

  • الياف ابريشم مصنوعي به نسبت نمونه طبيعي آن ارزان‌تر است و اين موضوع روي استفاده از آن تاثير دارد.
  • الياف ابريشم طبيعي بعد از سوخته شدن از خود كربن سياه به جاي نمي گذارند اما الياف مصنوعي هنگام سوختن بو و دود ناخوشايندي دارند و از خود اثر سياهي به جاي مي گذارند. ابريشم‌هاي مصنوعي در برابر رطوبت مقاومت ندارند و در اثر كشش پاره مي شوند.

 الياف‌ تركيبي

نخ

  • نخ‌هاي ‌تركيبي از‌ تركيب چند الياف تهيه مي شوند كه اين موضوع كمك مي كند تا نخ‌هايي با ويژگي‌هاي داخواه توليد كنند. به طور مثال اگر نخ‌هاي كتان را با نخ پشمي ادغام كنند حالت ارتجايي بهتري پيدا مي كنند و به همين دليل شكنندگي كمتري خواهند داشت.

نخ هاي مدرن و فانتزي

  • نوعي از نخ‌ها كه براي توليد كاموا به كار مي رود نخ‌هاي اسپيرال يا پرز دار هستند. اين نخ‌ها از تابيده شدن دونخ توليد مي شوند كه در واقع يك نخ حول محور ديگري پيچيده مي شود،‌ آن‌ها از انواع نخ‌هاي ديگر قابل تهيه هستند. اگر خيلي اهل بافتني نيستيد بهتر است به سراغ اين نخ‌ها نرويد چون در هنگام بافت گره آن‌ها ديده نمي شود و ممكن است شما را دچار اشتباه كند.
  • نمونه اي ديگر به نام نخ‌هاي مارل وجود دارد كه از بهم تنيدن نخ‌هايي با شماره و تاب يكسان ولي با رنگ‌هاي متفاوت توليد مي شود و محصول نهايي يك نخ دو رنگ است.
  • نخ‌هاي فلزي نوعي ديگر از انواع نخ‌‌ها هستند كه در بافتني‌‌ها نيز كاربرد دارند. از قديم الياف فلزي مانند طلا و نقره براي تزيين لباس‌‌ها استفاده مي شده اما امروز نمونه‌‌هاي فيبر فلزي يا پلاستيك با پوشش فلزي و پلاستيك توليد مي شود كه از استحكام خوبي برخوردارند اما بافت آن براي افراد مبتدي كمي سخت‌تر است.

برچسب: انواع كاموا، انواع نخ، خريد كاموا، لباس بافتني، كاموا، نساجي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۰۸:۲۷ توسط:imerdas موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :