فروشگاه اينترنتي فرش فروشگاه اينترنتي فرش .

فروشگاه اينترنتي فرش

به كمك عتيقه‌ها يك دكوراسيون جذاب و متفاوت بسازيد

شايد اولين سوالي كه در اين مورد به ذهنتان برسد اين باشد كه آيا عتيقه‌ها در دكوراسيون‌هاي امروزي نيز كاربردي دارند؟ عتيقه‌ها عناصر قدرتمندي در دكوراسيون هستند كه به راحتي هم با دكوراسيون‌هاي كلاسيك و هم با دكوراسيون‌هاي مدرن هماهنگ مي شوند و مي توانند فضايي خيره كننده ايجاد كنند. از آنجايي كه انواع عتيقه به خوبي، سليقه و سبك دكوراسيون خانه شما را منعكس مي كنند بهتر است قبل از استفاده از آن‌ها در انتخاب خود دقت كنيد تا بعدا پشيمان نشويد.

براي استفاده از وسايل آنتيك راه‌هاي زيادي وجود دارد در سبك‌هاي كلاسيك و سنتي‌‌تر مي توانيد چند نمونه ساده آن را انتخاب كنيد. در اين نوع چيدمان، وسايل با هم همخواني دارند و عتيقه‌ها در عين حال كه به زيبايي محيط كمك كرده اند به عنوان جزئي از دكوراسيون با اجزاي ديگر ارتباط دارند. راه ديگر استفاده از اشياي عتيقه و لوكس در دكوراسيون‌هاي مدرن است كه اين مدل؛ چيدمان زيبايي از اشيا عتيقه را به عنوان عنصري متضاد بيشتر از قبل نمايان مي كند و مي تواند مانند يك نقطه كانوني جلب توجه كند.

ايجاد ديد بصري زيبا به كمك انواع عتيقه

عتيقه

يكي از اجزاي قدرتمندي كه در داشتن دكوراسيون زيبا به شما كمك مي كند فرش‌ها هستند. فرش‌ها به تنهايي با طرح و نقش‌هاي متنوع با انواع دكوراسيون هماهنگ مي شوند، اما انواع عتيقه و وسايل آنتيك جذابيت بيشتري دارند. نكته اي كه براي استفاده از اين اشياي عتيقه وجود دارد به كارگيري ماهرانه آن‌ها در محيط است، قرار دادن در جاي مناسب كه به درستي و به خوبي ديده شوند و همين طور هماهنگ كردن ساير اجزا با آن‌ها از نكات مهمي است كه بايد در نظر گرفته شود.

براي انتخاب فرش‌هاي عتيقه به سراغ فرش دستباف برويد چون‌ هر چقدر از طول عمر فرش‌هاي دستباف بگذرد ارزش آن‌ها بيشتر مي شود. تهيه فرش دستباف هزينه زيادي دارد و ممكن است براي بعضي از خانواده‌ها مسير نباشد به همين دليل مي توانيد به سراغ فرش‌هاي وينتيج برويد، فرش‌هاي استفاده شده اي كه طي فرآيندي ظاهري كهنه پيدا مي كنند و از نظر قيمت نسبت به فرش‌هاي دستباف مقرون به صرفه‌‌تر هستند و به خوبي مانند يك عتيقهدر خانه شما مي درخشند.

بهترين چيدمان وسايل عتيقه

  • نكته اي كه در مورد استفاده از اشياي آنتيك و عتيقه وجود دارد نحوه چيدمان آن‌هاست تا زيبايي اثر به خوبي ديده شود. چه از فرش عتيقه استفاده مي كنيد و چه از ظروف و مجسمه عتيقه،‌ بايد جايي مناسب و ويژه براي آن‌ها در نظر بگيريد تا هم از آسيب‌هاي احتمالي در امان باشند و هم زيبايي و صلابت آن‌ها بين وسايل خانه پنهان نشود.
  • اتاق نشيمن يكي از صميمي‌‌ترين فضاهاي خانه است كه افراد، ساعات زيادي را در آن سپري مي كنند و رفت و آمد بيشتري به آنجا دارند، اين فضا براي استفاده از برخي وسايل عتيقه،‌ مانند ظروف شكستني گزينه مناسبي نيست اما در عوض فضاي پذيرايي خانه براي اين چيدمان بهترين گزينه است، فضايي كه معمولا بهترين و زيبا‌‌ترين قسمت خانه را تشكيل مي دهد و هميشه مرتب است.
  • چيدمان وسايل آنتيك و عتيقه به خود وسايل نيز مربوط است مثلا اگر مي خواهيد از ظروف عتيقه يا شمعداني‌هاي قديمي استفاده كنيد مي توانيد آن‌ها را روي ميز ناهار خوري قرار دهيد و اگر يك گرامافون قديمي داريد به راحتي مي توانيد آن را در اتاق نشيمن خود قرار دهيد.
  • ذات وسايل وسايل عتيقه كلاسيك و رسمي است و اگر از آن‌ها در دكوراسيون‌هاي مدرن استفاده كنيد در واقع تلفيقي از دكوراسيون مدرن و كلاسيك ايجاد كرده ايد كه يكي از راه‌هاي ايجاد چنين دكوراسيوني، پر كردن اطراف عتيقه‌ها با وسايل مدرن است. اين چيدمان نمايي جذاب و لوكس ايجاد مي كند.

اشتباه نكنيد

عتيقه

اشياي عتيقه را با وسايل كهنه اشتباه نگيريد. اين كه شما تمام وسايل كهنه خود را در دكوراسيون به عنوان عتيقهقرار دهيد اصلا وجهه زيبايي ندارد. عتيقه‌ها معمولا وسايل ارزشمند قديمي هستند كه به مرور زمان بر ارزش آن‌ها اضافه شده است، بنابراين هر وسيله اي كه قديمي باشد نمي توان عتيقه در نظر گرفت. عتيقه‌ها در واقع اشيا قديمي هستند كه به دليل زيبايي، كميابي،‌ دوران تاريخي و … مورد توجه بيشتري قرار مي گيرند و بايد زمان قابل توجهي از عمر آن گذشته باشد.


برچسب: خريد عتيقه، طراحي دكوراسيون داخلي، عتيقه‌ در دكوراسيون، دكوراسيون داخلي، دكوراسيون،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۹:۳۶ توسط:imerdas موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :