فروشگاه اينترنتي فرش فروشگاه اينترنتي فرش .

فروشگاه اينترنتي فرش

فرش قرمز لاكي در دكوراسيون‌هاي امروزي

فرش دستباف ايراني محبوبيت زيادي در سراسر دنيا دارد و به عنوان فرش درجه يك شناخته مي شود. آن‌ها طرح‌هايي اصيل و زيبا به همراه دارند و اعتبار تاريخي را به يدك مي كشند. در واقع صاحب خوشبخت فرش دستباف ايراني، هنر يك تمدن را بر زمين پهن مي كنند و با زيبايي اصيل ايراني خانه خود را تزئين مي كند. فرش‌هاي دستباف قرمز رنگ كه به نام فرش قرمز لاكي رنگ شناخته شده اند از جمله رنگ بندي معروف و پر طرفدار فرش دستبافايراني هستند كه به تازگي با مدرن شدن سبك زندگي نقش آن در دكوراسيون‌ها كمرنگ‌تر شده است.

بعضي از افراد فكر مي كنند استفاده از يك فرش سنتي در دكوراسيون مدرن و امروزي جايي ندارد يا شايد اين رنگ فرش براي سبك‌هاي اروپايي زياده روري باشد اما اين طور نيست و استفاده از فرش دستباف ايراني حتي با رنگ لاكي براي دكوراسيون‌هاي مدرن و ساده مانند دكوراسيون مينيماليست نيز كاربرد دارد تنها بايد بايد با دقت و هنرمندانه در فضا به كار گرفته شوند.

رنگ‌هاي فرعي در فرش

يكي از راه‌هاي هماهنگ كردن فرش با ساير اجزاي دكوراسيون، كمك گرفتن از رنگ‌هاي فرعي فرش است؛ رنگ‌هايي كه غالب اصلي فرش و سطح زيادي از آن را در بر نگرفته اند. بنابراين بايد فرش خود را بررسي كنيد و ببينيد بعد از رنگ اصلي زمينه رنگ ديگري كه بيشترين كاربرد را در فرش داشته باشد كدام است. در بين انواع فرش قرمز لاكيرنگ، رنگ‌هاي مشكي، آبي تيره، آبي روشن و كرم از رنگ‌هايي هستند كه بيشتر به چشم مي خورند به اين ‌ترتيب مي توان آن‌ها را رنگ‌هاي فرعي در فرش دانست و اساس دكوراسيون را به كمك يكي از آن‌ها يا ‌تركيبي از آن‌ها طراحي كرد.

استفاده از اين رنگ‌ها در دكوراسيون، قدرت آن‌ها را پررنگ‌تر و زواياي پنهان زيبايي فرش را آشكار مي كند. اين شيوه از چيدمان خصوصا اگر از رنگ‌هاي ملايم‌تر فرش استفاده شود به خوبي مي تواند تندي رنگ اصلي فرش را كمرنگ كند و فضا را به سمتي كه مي خواهيد ببرد.

خاكستري و طوسي در فرش قرمز لاكي

فرش قرمز لاكي

رنگ‌هاي طيف طوسي از جمله رنگ‌هايي خنثي هستند كه استفاده زياد از آن‌ها مي تواند كسل كننده و غمگين باشد و به همين دليل اضافه كردن فرش قرمز لاكي خستگي و ناراحتي فضا را از بين مي برد و هيجاني متعادل به فضا اضافه مي كند. ديوار با رنگ خاكستري بهترين انتخاب براي دكوراسيون با حضور فرش قرمز لاكي است البته به شرطي كه تمام ديوارها يك رنگ انتخاب نشوند. اين ‌تركيب رنگي تنها در فرش كاربرد ندارد بلكه براي عناصر ديگر مانند مبلمان نيز قابل استفاده است.

رنگ‌هاي كرم، طوسي، خاكستري و … را در نظر بگيريد و به فضا مبلمان چرمي يا مخملي قرمز اضافه كنيد و گرمي لازم را در فضا ايجاد كنيد. اين چيدمان به كمك رنگ‌هاي غليظ مانند سياه، قرمز تكميل مي شود كه براي شكوه بيشتر و تزئينات لوكس‌تر مي توانيد از رنگ طلايي براي قاب عكس يا گلدان استفاده كنيد.

رنگ‌هاي طبيعي و مبلمان مدرن

  • برخلاف تصور عموم، فرش‌هاي دستباف ايراني با رنگ قرمز يا آبي تند انتخاب مناسبي براي دكوراسيون‌هاي مدرن است.
  • اين فرش‌ها با رنگ‌هاي تند سادگي و بي حالي رنگ‌هاي خنثي در دكوراسيون‌هاي مدرن را تحت تاثير قرار مي دهند و به عنوان مركز توجه در دكوراسيون ديده مي شوند.
  • ديوارها يا فضاي اصلي دكوراسيون را به رنگ كرم يا سفيدي كه در فرش وجود دارد در بياوريد و اجازه دهيد فرش در فضايي روشن و دل‌باز، زيبايي خود را نمايان كند.
  • براي هماهنگي بيشتر يا اگر دوست داريد كمي رنگ بيشتري به دكوراسيون ساده خود اضافه كنيد مي توانيد رنگ اصلي ديگري در فرش پيدا كنيد و آن رنگ را در دكوراسيون به كار گيريد.
  • اما از ست كردن يكسان رنگ اصلي فرش با ساير اجزا دوري كنيد و به سراغ رنگ‌هاي فرعي يا رنگ‌هاي حاشيه برويد. البته حتما لازم نيست عين همان رنگ را در دكوراسيون به كار گيريد بلكه ‌تركيبي از آن، سايه روشن و يا تم براق آن را به فضا اضافه كنيد. در اين چيدمان استفاده از مبلمان مدرن كمك مي كند سادگي فضا حفظ شود و در عين حال فرصت بيشتري براي درخشش فرش ايراني ايجاد مي كند.

دكوراسيون سياه و سفيد، و فرش قرمز لاكي

دكوراسيون با سايه و سفيد يكي از دكوراسيون‌هاي محبوب در طراحي داخلي است كه البته گاهي مي تواند خسته كننده باشد. قدرت رنگ مشكي بسيار بالاست و در كنار رنگ آرام و پاك سفيد، وقار و متانت را به همراه دارد. شايد براي تكميل حس زندگي و نشاط در اين سبك از دكوراسيون جاي رنگي گرم با نشاط يا رنگي آرامش دهنده كم باشد بنابراين مي توان عناصر رنگي به زمينه دكوراسيون اضافه كرد. رنگ‌هاي پر قدرتي مانند طلايي، زرد و قرمز از جمله رنگ‌هايي هستند كه جريان حس زندگي در اين سبك را برقرار مي كنند به همين دليل فرش دستباف قرمز رنگ بهترين عنصر براي اين سبك دكوراسيون است. 


برچسب: بهترين رنگ فرش، جديدترين رنگ فرش، خريد فرش لاكي، فرش قرمز لاكي، فرش،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۲۹:۳۳ توسط:imerdas موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :